Archiwum

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sample Text

O MNIE

Moje zdjęcie
Mieszkam w małym niedocenianym miasteczku: Wejherowo Śmiechowo. Mam dwoje dzieci, które pomagają mi ogarnąć komputer i mojego bloga. Mąż natomiast wspiera mnie finansowo. Jednym słowem- udane życie (: Na tej stronie będę prezentowała swoje przepisy kulinarne oraz moje również niedocenione cztery koty i ich perypetie.

Text Widget

Obserwatorzy

czwartek, 28 czerwca 2012

"Gotowanie bez wysilku,
relaks podczas posiłku"

Dzisiaj pragnę Wam zaprezentować mojego najlepszego przyjaciela, kuchennego kompana - czyli Thermomix! Bardzo wiele mu zawdzięczam. Ułatwia mi i mojej rodzinie pracę w kuchni- nie da się tego ukryć. Wszyscy domownicy zaczęli gotować! Moj syn nigdy nie chciał brać się za gotowanie, tak teraz nie mogę go "wypędzić" z kuchni! 

Co można zrobić w Thermomixie?
Ważyć składniki.
Miksować.
Emulgować.
Wyrabiać ciasto.
Ubijać.
Podgrzewać.
Gotować/na parze również.
Rozdrabniać.
Trzeć.
Kroić.
Siekać.
Mielić.
Proszkować.
Miksować.

Jednym słowem wszystkie czynności, ktore wykonywane są w kuchni przygotowuję na jednym sprzęcie. 


Na Thermomixie mogę przygotować m. in.:
Zupy.
Sałatki.
Pizze.
Pierogi.
Kopytka.
Surówki.
Pasty na kanapki.
Dipy.
Sosy.
Ciasta.
Ciasteczka.
Desery.
Chleb.
Bułki.
Napoje.
Lody.
Drinki.

Fajną sprawą jest to, że w szybki w sposób mogę skruszyć lód, posiekać cebulę bez wylanych łez, zrobić bułkę tartą, zmielić mięso, gdy dzieci nagle najdzie ochota na mielone. Gdy nagle okazuje się, że w lodówce nie mam majonezu, a Mamusia przychodzi w odwiedziny, to jestem w stanie przygotować własnoręcznie zrobiony majonez! Gdy zechcę upiec ciasto późnym wieczorem, a okazuje się nagle, że zabrakło mi cukru pudru, lukru i bitej śmietany- nie ma problemu! Robię je w mig! 
Sprzęt niestety ma jedną wadę- nie należy do tanich, ale warto w niego zainwestować. Zaoszczędza dużo czasu, a posiłki przygotowane przez niego nie tracą na wartości i na smaku. 

W kolejnych postach będę prezentowała swoje Thermomixowe potrawy. 
Więcej informacji na temat tego sprzętu znajdziecie tu: THERMOMIX
I jeszcze krótki film ! 


Categories:

15 komentarzy:

  1. Haniu! Też go uwielbiam od kilku lat. W zasadzie nie wiem jak mogłam bez niego funkcjonować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu, miło mi to słyszeć. łączmy się! (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Teściowie mają i miałam okazje korzystać. A niedawno popsuł mi się cały sprzęt kuchenny. Thermomix to moje marzenie ale cenę ma zaporową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też zaparło dech gdy go kupiłam, ale z perspektywy czasu nie żałuję. sprzęt kupiłam na raty u koleżanki, która zajmuje się sprzedażą Thermomixu i dawno zapomniałam o jego spłacie, a sprzęt dalej wzorowo działa.

      Usuń
    2. Moi teściowie mają go już kilkanaście lat i też działa relatywnie bezproblemowo, jednak gdy ciągnie się od wypłaty do wypłaty, z jednej wypłaty a w planach jest własne mieszkanie - to branie czegoś na raty jest po prostu głupotą ;)

      Usuń
  4. Od dawna mu się przypatruję i chętnie bym się w niego zaoptrzyła ale jeszcze parę pensji trzeba będzie na niego odłożyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja zakochałam się w nim trzy lata temu, kiedy moja Mamusia kupiła sobie własnie TM31 :))
    Teraz mieszkam na swoim i wzięłam sobie Thermomix na raty, jestem niesamowicie zadowolona, cieszę się, że jest coraz bardziej popularny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę. Nawet zauważyłam, że są w marketach specjalne produkty do Thermomixu np. mąka w Kaufland specjalna. bardzo mnie to cieszy (:

      Usuń
  6. Moja mama kupiła Thermomix jakieś 3 lata temu, ale nie lubi gotować i był mało używany. Rok temu gdy wyprowadziłam się z domu przeszedł w moje ręce :D Korzystam często i bardzo sobie chwalę, ale nie cierpię go zmywać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo tam można wyjąć noże i wtedy się łatwo myje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a mi się sam myje :P
    wlej litr wody, dodaj kroplę płynu, trochę w lewo, trochę w prawo i do wytarcia :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny sprzęt , sama posiadam od roku i w firmie też posiadamy , niezastąpiony choć drogi szybko się zwraca , ponadto opieka sprzedawcy jest super , mój przedstawiciel chyba już traci cierpliwość od moich telefonów :) ale jeszcze mnie znosi bo męczę go często o nowinki z przepisami , książki też super sprawa .

    OdpowiedzUsuń
  10. Od kilku dni mam nowy model TM5. To dopiero jest bajka. Niepotrzebna książka bo przepisy ma na dołączanej pamięci. Jedno pokrętło i dotykowy ekran. Menu po polsku. Cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam Termomix TM5,Uwielbiam w nim gotowac.Fakt jest drogi ale warto było w niego zainwestować.

    OdpowiedzUsuń