Archiwum

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sample Text

O MNIE

Moje zdjęcie
Mieszkam w małym niedocenianym miasteczku: Wejherowo Śmiechowo. Mam dwoje dzieci, które pomagają mi ogarnąć komputer i mojego bloga. Mąż natomiast wspiera mnie finansowo. Jednym słowem- udane życie (: Na tej stronie będę prezentowała swoje przepisy kulinarne oraz moje również niedocenione cztery koty i ich perypetie.

Text Widget

Obserwatorzy

czwartek, 28 czerwca 2012

Zupa przygotowana we współpracy z moim niżej wymienionym przyjacielem- Thermomixem.

Składniki:
700 g. pomidorów obranych ze skórki lub pomidory z puszki
1 kostka bulionu drobiowego Winiary
1 łyżeczka przyprawy Vegeta
30 g masła
3 ząbki czosnku
1 czerwona papryka (jedna 160 g )
80 g cebuli
1/2 lyżeczka soli ziołowej
1 łyżka cukru
szczypta pieprzu do smaku
500 g wody
100 g kwaśnej śmietany 18%
garść świeżej pietruszki

Wykonanie:
Do naczynia miksującego włożyć cebulę pokrojoną na połówki, paprykę pokrojoną i ząbki czosnku. Rozdrobnić 3s /obr. 5. Kopystką zgarnąć składniki ze ścianek na dno naczynia miksującego. 
Dodać masło. Dusić 2 min 30 s/Varoma/obr. 2
Dodać pomidory, kostkę rosołową i przyprawy. Gotować 10 min/100stopni Celcjusza/obr. 2, następnie zmiksować 40 s/stopniowo zwiększając obroty od 1 do 10.
Dolać wodę, dodać śmietanę, gotować 5 min/100 stopni C/obr. 2 
Doprawić do smaku.
Można również dodać 1 kostkę serka topionego, ale to wedle gustu.
Całość posypać posiekaną pietruszką. 
Można dodać ulubione suszone zioła: prowansalskie, tymianek, majeranek, bazylię lub oregano. W sumie zioł suszonych można podać jedną łyżkę. Zioła świeże należy dozować ostrożnie, ponieważ mogą radykalnie zmenić smak.

Zupę można podawać samą, z ryżem, pieczywem czosnkowym, makaronem lub lanymi kluskami.




Zupę można przygotować rownież w tradycyjny sposób, bez użycia Thermomixu.
Warunkiem jest:
podsmażenie papryki, cebuli, czosnku na maśle i dolanie odrobinę oliwy w oliwek
zblenderowanie składników tak, aby powstał krem.

Categories: , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz